Kære #Fornavn# #Efternavn#
Der er sket rigtig meget i Dch-Aabenraa siden sidst.
Tillykke til…
Johanne Birkebæk Nielsen, som er blevet uddannet hundeadfærds konsulent. ♥'lig tillykke med det. Hvis du har et adfærdsproblem med din hund, kan du se på vores hjemmeside, www.dch-aabenraa.dk hvordan du kan kontakte Johanne. Alle både i Dch-Aabenraa og udenfor Dch-Aabenraa må kontakte Johanne. Og så er det helt gratis (koster kun kørepenge).
Farvel til...
Marlene, som har Dch-program Konkurrence holdet har valgt at søge nye udfordringer efter ca. 20 år i klubben. Jeg er rigtig ked af, at Marlene ikke skal være en del af DcH-Aabenraa mere. Men jeg har også fuld forståelse for, at Marlene skal videre til en klub som er mere i hendes ånd.
Marlene ønskes alt Held og Lykke fremover.
Marlene har skrevet en lille hilsen til os alle:
Efter rigtig mange år i DcH-Aabenraa har jeg valgt at skifte klub til DcH-Haderslev.
Tak for de gode år.
Med venlig hilsen
Marlene Hoffmann Grøn.
Der var en gang …
Før i tiden, i DcH-Aabenraa var det meget udbredt at gå til konkurrence i Dch-Programmet. Faktisk havde næsten alle som startede til hunde træning, et mål om at skulle til konkurrence. Vi har stadig nogle som tager til konkurrence i Dch-Aabenraa, men ikke så mange som førhen.
Jeg kan heldigvis høre, at det er ikke kun er i Dch-Aabenraa, at DcH program konkurrence ikke er så udbredt lige nu. Lige nu er det familiehunde træning, Rally, Hoopers, Nosework og Agility som hitter mest i DcH-Kreds 4.
Instruktør/aspiranter.
I DcH-Aabenraa mangler vi instruktør, så vi kan tilbyde Rally, Hoopers eller Nosework dette håber vi, at vi kan tilbyde med tiden.
Til efteråret sender vi Yvonne og Anne Kristine afsted på instruktøruddannelsen, og de er nu startet som aspiranter på forskellige hold på pladsen.
Anne Kristine har allerede nu meddelt, at hun vil tage overbygning i Rally, når hun er færdig uddannet i 2025, dette vil vi glæde os rigtig meget til.
Susanne og Kurt skal på et online begynder nosework kursus, og vi håber meget, at vi kan tilbyde Nosework i 2025.
Felsted uge.
Lillehundeholdet og Familiehundeholdet er gået i træningslejre til vores indslag til Felsted ugen den 31 August 2024. Lillehundeholdet vil lave en opvisning med Dog Dance og Familiehundeholdet laver forskellige stationer med øvelser som tilskuerne senere kan prøve. Der vil også være en Agility legeplads for børn.
Tak for de gode events vi har haft.
Sjov i gaden den 1. maj:
Her havde Næseholdet lavet en masse gode poster hvor vi kunne få inspiration til hvad man kan lave på vores gå tur med vores hunde. Såsom at find ting, gå over forskellige forhindringer, fremad sendelser uventede steder og meget mere. Dette var en superhyggelig og lærerig aften. Vi sluttede aftenen af med at der var pølser og fødselsdagskage.
For Dch-Aabenraa er nemlig blevet “født” den 1 maj 1950.
1000 tak til Kjelds Næsehold for en vellykket aften.
Extra ordinærgeneralforsamling den 1. maj.
Aftenen hvor vi havde fælles træning, havde vi et lille extra ordinærgeneralforsamling, dette var på baggrund af at vi skulle havde fundet en ny formand. Og det var vi så heldig at finde ved fælles afstemning ??
Fedtmule cup, Kristi himmelfartsdag.
Igen i år havde vi Fedtmule cup. Der var 12 børn i alderen 3-14 år og de var alle i Festhumør og nogle havde taget publikum med. Jyttes tombola var igen i år et hit og alle børn syntes det var fede præmier de havde vundet. I år kunne de også male en t-shirt for 25 kr og dette var et stort hit.
Solveig fra Sponsor udvalget havde sørget for der var en flotte præmie til alle børn. 1000 tak for dette.
??lig tillykke til de 3 vindere:
- Emelie med Fionia
- Leah med Bandit
- Magnus med Paco
Ren natur den 4. juni 2024.
Tirsdag aften var der en fælles gåtur, hvor vi skulle samle affald ind for Ren Natur og vi fik en belønning på 2500 kr for vores arbejde. Dette var vores næstformand Anne Kristine som havde været arrangør for dette. Der var 2 ruter, 3 og 5 km, det var nogle rigtig gode ture vi havde. Vi afsluttede med pølser og sodavand som var sponseret af SPAR i Felsted
1000 tak til Anne Kristine for planlægning, også en stor tak til de fremmødte.
Kommende Event.
Sommer afslutning 2024.
Fælles sommer afslutning onsdag d 26 juni kl 18.00 – 21.00
Over skriften er:
”Pernilles skøre påfund”
Vi mødes kl 18.00 og inddeles i små hold.
Der vil være opsat små stationer hvor man vil have mulighed for at prøve nogle af Pernilles skøre ideer af på egen hund, og menneske, som vi så afprøver på skift. Til inspiration til at øve på i ferien.
Efter ca 1 time på pladsen vil der være mulighed for køb af pølser, øl og vand.
Der vil også være kaffe, te og kage til fri afbenyttelse.
Vi skal også have uddelt ”årets team”
Tilmelding skal ske på Klubmodul under event
Skriv i ekstra felter hvis Du medbringer tilskuere eller ønsker at bage kage.
Senest til melding er lørdag d 22 juni
En dag med hund og fører.
Lørdag d 24 august
Kl. 09.00 – 16.00
Jenny Afvander afholder kursus denne dag om 2 emner:
At planlægge og tilrettelægge træning for mest succes
og
Targets/platforms til hverdag og konkurrence
Vi starter kl 09.00 med: At planlægge og tilrettelægge træning for mest succes:
Errorless og loopy training:
Opsætning til størst succes, gør ikke øvelserne sværere end at hund får succes hver gang. At fastholde fokus på øvelsen, fra start position til start position, hvad gør du hvis en af jer falder ud af øvelsen
Kl. 12.00 er der ca. en times middagspause
Kl. 13.00 starter vi op med Target træning
Miljø target, hånd target, pote target og platforme
Platforme og targets er en stor hjælp til at skabe adfærd og positioner
Hvordan og hvornår får vi dem væk igen uden at adfærd og positioner forsvinder sammen med target
Pris for denne dag er
350 kr. incl frokost og en øl/vand. Med hund
200 kr. incl. Frokost og en øl/vand. Uden hund
Der vil være fri kaffe og te hele dagen
Tilmelding via klubmodul. Under event
Max deltager antal: Med hund er 10
Max deltager antal: uden hund er 6
Sidste tilmelding er søndag d. 11 august
Forplejningsudvalg.
Vi mangler medlemmer som vil være et del af et team, som vil hjælpe med at grille pølser passe kiosk, søge for mad til kursuser eller Event mm.
Det forgår sådan at når f.eks. Event Udvalget har brug for hjælp, sender de en mail til alle i Forplejnings udvalget, så kan du svare om du kan hjælpe den dato eller ikke. Derfor er der plads til 15 medlemmer i forplejningsudvalget, for simpelthen at vi ikke bruger de samme personer i forplejningsudvalget altid.
Du kan tilmelde dig forplejningsudvalget ligesom når du tilmelder dig hold. Hvis du skal havde hjælp til at tilmelde dig så skriv til formand@dch-aabenraa.dk
Deadline for indhold til Nyhedsbrev .
Hvis du har noget der skal med i vores nyhedsbrev næste gang, så skriv til formand@dch-aabenraa.dk seneste den 30 september 2024.
Jeg vil ønske dig og din familie en rigtig god sommerferie ??
Jeg ønsker dig og din hund en rigtig go' dag
Poteklask fra Lotte Letting
Formand@dch-aabenraa.dk / It@dch-aabenraa.dk